Vorige week zaten we 6 dagen zonder internet. Dit bezorgde ons heel wat kopzorgen. De kinderen konden hun digitale agenda niet inkijken, werkjes dienden opgeload te worden. Elke ochtend werd aan de ontbijttafel eens goed overlopen wat ze moesten in orde brengen van zodra ze op school aankwamen.
Oorzaak van het euvel was een onweer de vrijdag ervoor. Na overleg met onze huiseigenaar hoopten we dat na het opdrogen van het regenwater alles weer in orde zou zijn. De volgende ochend hadden we nog steeds geen verbinding dus belden we naar de helpdesk. Daar werd mooi een rapport opgemaakt. Tegen de middag kregen we een SMS met de melding dat er een groot technisch problem was in onze omgeving en dat dit pas tegen de maandag opgelost kon worden. Tot onze grote verbazing kregen we nog geen uur later een bericht om te melden dat er geen problemen meer waren.
Onze opluchting was echter van korte duur want bij ons werkte er nog steeds niet.
Wij dus terug bellen en een nieuw rapport werd opgemaakt. Een dag later opnieuw dezelfde stroom aan SMS'jes maar nog steeds geen bevredigend resultaat. Op het werk hoorde Wouter dat het internetbedrijf belooft om problemen binnen de 48 uur op te lossen en daarom waarschijnlijk de positieve berichtjes gestuurd worden.
Uiteindelijk kwam het spreekwoord 'derde keer, goede keer' uit en sedert donderdag zijn we opnieuw in de ether.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten